zaterdag 7 maart 2015

5 tips om niet afgeleid te raken tijdens het leren

Hoihoi,

Vandaag heb ik weer een tips artikel voor jullie. En vandaag wil ik het met jullie hebben over tips om niet afgeleid te raken tijdens het leren. Voor mij komt mijn derde toetsweek inmiddels alweer erg dichtbij en ik zal dus veel moeten leren en raak altijd snel afgeleid en ik dacht er zijn vast meer mensen die datzelfde hebben dus misschien hebben die mensen er wat aan, laten we snel beginnen!


1. Rustige omgeving
Als je gaat leren ga dan in een omgeving zitten waar je rust hebt en waar je niet te snel wordt afgeleid.

2. GEEN MOBIEL
Iedereen vind zijn of haar mobiel natuurlijk veel interessanter dan het leren, maar het is toch verstandiger om je mobiel op stil te zetten en hem weg te leggen, op die manier zie en hoor je dat ding niet en kun je je volledig concentreren op het leren


3. Afspraken
Spreek met je ouders/verzorgers of je huisgenoten af dat ze je niet storen, want dat leidt af. Als ze jou gewoon even niet storen kan jij leren, en dan later kunnen jullie een gesprek voeren.



4. Limiet
Stel een limiet in, als je bijvoorbeeld een hele lange saaie tekst moet leren. Bijvoorbeeld je moet hoofdstuk 2 leren en dat bestaat uit 8 paragrafen met alleen maar tekst, ja na 3 paragrafen heb je het wel gehad, stel dan een limiet. Je kunt bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen als ik 4 paragrafen heb gelezen dan mag ik even een halfuurtje pauze en daarna doe ik de andere 4. Neem niet teveel hooi op je vork want dat werkt niet.

5. Doorzetten
Als je iets wilt dan kun je het ook, dus zet je ervoor in!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
Wat doe jij om niet afgeleid te raken tijdens het leren?

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten