vrijdag 4 juli 2014

Summer Holidays special

Hoihoi,

Ik had beloofd dat ik een atrikel zou schrijven over dingen die je kan doen in de zomervakantie terwijl je niet op vakantie gaat, ik snap een echte vakantie is misschien voor de meeste mensen pas compleet als ze op vakantie gaan naar een lekker warm land als Spanje ofzo, dat was voor mij ook altijd zo, ik ging lekker naar Spanje of naar Frankrijk op vakantie, maar dit jaar is dat anders, wegens familie omstandigheden gaan wij dit jaar niet op vakantie en zit ik dus 7 weken thuis -.-
Ik zag het echt totaal niet zitten maar ik ben toen op internet gaan kijken naar dingen die je kan doen in de vakantie met je gezin en natuurlijk kon het niet te duur zijn.
Uiteindelijk heb ik een selectie gemaakt van 5 dingen die je in de zomervakantie prima kan doen en wat jou vakantie tot een geslaagde vakantie zal maken, wie wil er nou op vakantie als je in eigen land ook super leuke dagjes weg hebt.

1. Pretparken:
Het is zo super leuk om met je
gezin lekker naar een pretpark
te gaan en heel veel lol te hebben
een extra tip: neem zelf wel wat
eten en drinken mee want het is
op pretparken vaak super duur!
Ik zelf ga deze vakantie naar
Walibi :)


2. Naar een leuke stad:
Het is super leuk om naar een
leuk stadje te gaan en daar de
typische dingetjes te bekijken
en te doen, ikzelf ga waarschijnlijk
naar Volendam deze vakantie,
super leuk natuurlijk!


3. Winkelen in een leuke stad:
Je kan natuurlijk lekker winkelen
en dan is het misschien wel leuker
om dat in een leuke stad te doen,
kijk ik woon in Nederland en dus
kan ik best lekker winkelen in
Amsterdam of Utrecht ofzo, super leuk!
Maar ik ga deze vakantie lekker
winkelen in Antwerpen (Belgiƫ)
ik ben daar al een keer geweest
en ik kan jullie vertellen het was
echt super leuk, ik had toen
zoveel gekocht echt super!


4. Zwemmen:
Zwemmen is altijd lekker met warm
weer, maar denk nou eens verder dan
dat kleine plastic zwembadje in je tuin
maar ga met vrienden en vriendinnen
lekker naar een meertje of naar
een openbaar zwembad, of beter nog
pak de bus of auto etc en ga lekker
naar het strand.
Tip: Smeer je wel goed in!
(sorry ik moest even serieus doen)




5. Musea:
Ik persoonlijk heb het nooit zo
op musea aangezien ik het vaak
saai vind, maar ik geloof best dat
er een paar zijn die wel leuk zijn,
ik bijvoorbeeld vind de wereld-
oorlogen heel interessant en ga dus
deze zomervakantie met mijn opa
naar het verzetsmuseum, en ik weet
zeker dat er voor iedereen wel 1 of
2 musea zijn die je leuk vind :)


En dan tot slot kan je altijd nog een vakantie baantje nemen, een beetje geld verdienen is nooit vervelend toch?

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat jullie er allemaal een leuke vakantie van gaan maken, net zoals ik en je hebt echt geen Spanje of Frankrijk etc nodig om een leuke vakantie te hebben!
Als jullie nog leuke tips hebben om te doen hoor ik dat graag!
Fijne vakantie iedereen! :)

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten